1-daagse opleiding Preventiemedewerker (Basis)

Volgens de Arbowet moet ieder bedrijf tenminste één preventiemedewerker in dienst hebben die de maatregelen (gericht op veiligheid en gezondheid binnen het bedrijf) kan uitvoeren. De belangrijkste taken van een preventiemedewerker zijn:

  • Het (mede) opstellen en opvolgen van de RI&E.
  • Het adviseren van en nauw samenwerken met de ondernemingsraad / personeelsvertegenwoordiging over de te nemen maatregelen voor een goed arbeidsomstandighedenbeleid.
  • De leiding nemen in het uitvoeren van deze acties.
Het is van groot belang is dat de preventiemedewerker die wordt aangesteld over voldoende deskundigheid en ervaring beschikt om de preventietaken goed uit te kunnen voeren.

Na het volgen van onze 1-daagse opleiding zorgen wij ervoor dat u over de juiste basiskennis en tevens over een stuk praktijkervaring beschikt. De opleiding wordt afgesloten met een bewijs van deelname.

Preventiemedewerker worden? Neem contact op!


Terug naar overzicht


Nu
certificeren